De fleste oppdrag innebærer ulike former for planlegging, budsjettering, koordinering og kontroll av alle elementer som inngå i de enkelte faser.
Det vanlige er at disse oppgaver utføres av flere personer - et team, hvor hver deltaker har forskjellige roller og spesialiserte oppgaver;
Prosjektleder har kundekontakten, budsjett- og resultatansvar.
Art Director utvikler de grafiske elementer og former det visuelle uttrykk
Tekstforfatteren skriver målrettet og situasjonsbetingede budskap.
Produksjonsansvarlig sørger for produksjon og avtalt leveranset
Interaksjonsarkitekten skaper effektive og brukervennlige webløsninger
Multimediaprodusenten lager digitale og interaktive informasjonsløsninger
SEO-eksperten optimaliserer websider for treff på nøkkelord i søkemotorer
Webannonsøren styrer betal-per-klikk annonsering (Google AdWords o.l.)
Ved mange prosjekter er dette en hensiktsmessig modell, for andre vil det være mer rasjonelt å engasjere en person med kompetanse fra flere av disse områder.
Kort introduksjon av "multi-media-mennesket" Halvor Nome
Med bred bakgrunn og lang erfaring fra både "kreativ" og økonomisk, administrative og konsultative roller fra både autoriserte reklamebyråer og egen konsulentvirksomhet, kombinert med en stor interesse for nye media, utføres oppdrag som omfatter en eller flere av de overnevnte funksjoner, Og enda litt mer!
For en kostnadsbevisst oppdragsgiver vil en slik prosjektløsning innebære betydelige kostnadsbesparelse og bedret oversikt. Både ved at en kontaktperson tar ansvar for hele prosjektet. Fra deltagelse i problem- og mulighetsanalyser via idégenering og -vurdering, visuell og verbal utforming av budskapet, produksjonsledelse, leverandørkontakt og prosjektadministrasjon.
Ta kontakt for en gjennomgang av hvordan dine prosjekter kan tjene på dette.
|